به مناسبت تولد بازی پرندگان خشمگین و اضافه شدن ۳۰ مرحله جدید به بازی

به گزارش پاپو بلاگ به نقل از پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران ، بازی پرندگان سه ساله شد و در حالی که ۳۰ مرحله جدید به نسخه جدید خود اضافه کرده است کمپانی این سالگرد را جشن گرفت. در این سه سال این بازی چه تغییراتی کرده است. در [...]



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : fire

 سرعت رشد دنیای دیجیتال به قدری سریع است که گاهی از سرعت شکل‌گیری خاطرات ما پیشی می‌گیرد.

امروز فکر کردن به دنیایی بدون اینترنت تقریبا غیر‌ممکن است و بسیاری از ما دنیایی بدون تلفن‌های همراه را نمی‌توانیم تصور کنیم و شاید گاه شگفت‌زده شویم که مردم چگونه در عصر پیش از کامپیوترهای شخصی و اینترنت زندگی می‌کردند.

نکته شگفت‌انگیز این است که بسیاری از ما که این سوال را می‌پرسیم خود شاهدان زنده آن دوران هستیم.

در آغاز دهه ۹۰ میلادی کامپیوترهای شخصی راه خود را به خانه‌های ما در ایران هم باز ‌کرد، کامپیوترهایی مجهز به پردازشگرهای ۲۸۶ و ۳۸۶ که مجهز به سیستم فلاپی دیسک‌های ۵ و یک چهارم و ۳ و یک‌دوم اینچی بودند و مقدار رم آنها بین ۲۵۶ کیلوبایت تا نهایتا یک مگابایت تغییر می‌کرد و مقدار حافظه جنبی آنها چیزی بیشتر از ۴۰ مگابایت نبود.

 در این دوره یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی که یادگیری و کار کردن با آن بسیار آسان بود، زبانبیسیک بود. ابتدا نسخه ساده GW-Basic و سپس ویرایش Q-Basic نه‌تنها بسیار محبوب که بسیار هم کارآمد بودند. نزدیکی این زبان با روش الگوریتم‌نویسی کار کردن با آن را بسیار ساده می‌کرد.

به خاطر دارم یکی از سرگرمی‌های ما دانش‌آموزان دبیرستانی آن موقع در کلاس‌های کامپیوتر، نوشتن برنامه‌های متفاوت بیسیک بود، من برنامه‌ای نوشته بودم که منحنی معادلات مختلف را رسم و تقاطع آنها را مشخص می‌کرد، یکی از دوستانم سفینه‌ای فضایی ترسیم کرده بود که در ۲ صحنه اسمش را در روی صفحه حک می‌کرد و یکی دیگر از دوستانم نیز برنامه‌ای بسیار پیچیده برای طراحی و ویرایش تصویر نوشته بود.

 نسخه‌ای بسیار ابتدایی از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر. کشیدن کاریکاتور معلم‌ها با این نرم‌افزار بخشی از سرگرمی‌های بعدی ما بود، اما همه این مقدمه را گفتم تا بازی معروف گوریلا را به یاد مخاطبانی که آن دوران را به یاد دارند بیاورم.

زمانی که نسخه Q-Basic منتشر شد همراه آن فایلی به نام گوریلا وجود داشت که یک بازی در محیط گرافیکی طراحی شده در بیسیک بود.

 در این بازی نمایی از پشت بام ساختمان‌های مختلف با ارتفاع‌های متفاوت نشان داده می‌شد که گوریلی فراری در جایی روی یکی از ساختمان ایستاده بود و شما باید با تعیین زاویه و سرعت مناسب از محل مشخص شده سنگی را به سمت او پرتاب می‌کردید. هدف این بود که این سنگ به این گوریل رها‌شده در پشت‌بام‌های شهر اصابت کند.

در این بازی زاویه و سرعت اولیه وارد معادلات حرکت پرتابی می‌شد و مسیر حرکت پرتابه مشخص و در نهایت رسم می‌شد. همین ایده ساده در تمام سال‌های بعد که بازی‌های کامپیوتری و دنیای آی‌ـ‌تی رشد می‌کرد بارها و بارها تکرار شد، اما هیچ کس فکر نمی‌کرد ایده ساده‌ای که پشت این بازی قرار دارد روزی تبدیل به یکی از معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین بازی‌های جهان شود که سازمانی مانند ناسا هم برای توسعه آن اقدام به مشارکت کند.

پرندگانی که عصبانی شدند

در سال ۲۰۰۹ کمپانی رویو یک شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های تلفن‌های همراه، یک بازی ساده را روی سیستم عامل iOS اپل توسعه داد که شخصیت‌های اصلی آن پرنده‌های خشمگین بودند که فرزندان‌شان خوراک خوک‌های سبز رنگی شده بودند.

 پرندگان خشمگین باید این خوک‌ها را که درون سازه‌هایی از جنس سنگ و شیشه و چوب پنهان بودند به کمک نوعی تیرکمان کشی و طی عملیاتی انتحاری نابود می‌کردند.

 برخی از این پرنده‌ها در میانه مسیر با لمس صفحه نمایش توانایی‌های دیگری هم از خود نشان می‌دادند، مثلا سرعت یکی دو برابر می‌شد، دیگری بمب می‌انداخت و یکی دیگر تبدیل به ۳ پرنده مهاجم می‌شد و… هیچ کس گمان نمی‌کرد این پرنده‌های عصبانی چنان محبوبیتی کسب کنند که بیش از ۱۲ میلیون بار از بازار اپل دانلود شوند.

 محبوبیت آنها باعث شد تا نسخه‌های دیگر این بازی نیز عرضه شود. اینک نسخه‌های سیستم عامل اندروید و افزونه‌های مرورگرهای مختلف آن نیز موجود است و علاوه بر آن چند ویرایش متفاوت از این بازی نیز عرضه شده است.

 نسخه‌های ریو، سیزنز و اخیرا نیز نسخه فضایی پرنده‌های خشمگین تا به امروز دل بسیاری را ربوده‌ تا جایی که صحبت از اعتیاد به این بازی خیلی از والدین را نگران کرده است.

 از آنجا که مجموع دانلودهای این بازی تا پایان سال گذشته میلادی به بیش از ۷۰۰ میلیون بار رسیده بود، این بازی به محبوب‌ترین بازی عصر حاضر و در عین حال موفق‌ترین اپلیکیشن (برنامه کاربردی که روی سیستم‌های عامل تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند اجرا می‌شود) تلفن‌های هوشمند جهان تبدیل شده است.

اشکالات علمی وارد بر پرندگان فضایی

ویژگی مهم در این بازی وجود سیاره‌های مختلف با میدان‌های گرانشی متفاوت است. پرندگان گاهی باید حمله خود را از فضا و در غیاب گرانش آغاز کنند و گاهی درون میدان گرانشی یک سیاره قرار دارند.

 هدف‌های آنها هم گاهی در بیرون میدان گرانشی اطراف یک سیاره و گاهی درون آن قرار دارند و گاهی در نزدیکی آن که تحت تاثیر یک میدان ریز گرانشی است.

 وقتی پرنده‌ای از بیرون یک میدان گرانشی به درون آن پرتاب می‌شود بسته به زاویه‌ای که دارد ممکن است در مداری در اطراف آن سیاره قرار بگیرد و کم کم ارتفاع مدار کاهش پیدا کرده تا سقوط کنند

. برای همین می‌توانید پرنده رابا زاویه درستی شلیک کنید که چند باری به دور مرکز جرم سیاره بگردد و سرانجام خوک بی‌نوا را منهدم کند.

 شاید یکی از جذاب‌ترین مانورها زمانی است که از حوزه گرانشی یک سیاره باید استفاده کنید تا مانور معروف قلاب سنگ را اجرا کنید و از طریق آن سرعت گرفته و بتوانید پرنده عصبانی خود را وارد مدار سیاره بعدی نمایید که خوک‌ها روی آن قرار دارند.

این مشابه مانوری است که فضا پیما‌ها برای رسیدن به مقاصد دور دست انجام می‌دهند و از گرانش یک سیاره مثل مشتری برای رسیدن به سیاره‌ای دور دست مثل پلوتون بهره می‌برند.

 اما در این بازی همه چیز هم کاملا منطبق بر شرایط علمی نیست. اگر از ابرهای طوفانی در میانه فضا، گیاهان سبزشده روی ماه‌های فاقد جو، انبوهی چوب و شیشه در فضا و انفجارهای همراه با سر و صدای جعبه‌های تی‌ان‌تی در فضا بگذریم، بازی با مشکلات علمی جدی‌تری هم دست و پنجه نرم می‌کند.

یکی از مشکلات به جرم اقمار و سیاره‌ها برمی‌گردد. بر اساس قوانین گرانشی جسمی که بخواهد چنین شتابی را که در بازی می‌بینیم به پرنده‌ها بدهد باید بسیار پرجرم باشد. در حالی که از نظر ابعاد این ماه‌ها و سیارات تفاوت اندازه چندانی با خود پرنده‌ها ندارند.

بر اساس محاسبات دکتر آلین، چگالی چنین اقماری باید در حدود ۷ میلیارد کیلوگرم بر مترمکعب باشد. چگالی که بیشتر از آن که به چگالی یک قمر نزدیک باشد نزدیک به چگالی یک کوتوله سفید است.

 مساله بعدی به این برمی‌گردد که در این شرایط محل قرار گرفتن ماه‌ها و سیاره‌های نشان داده شده در بازی نسبت به هم به طور کامل ثابت باقی می‌مانند.

 واقعیت این است که در فضا گرانش یک جسم فقط به پرنده‌های عاصی اثر نمی‌کند بلکه بر سایر اجرام اطراف نیز تاثیر دارد. البته دلیل خوبی برای طراحان وجود دارد که چرا از خیر تاثیر گرانش بر خود سیارات گذشته‌اند و آنها را در جای خود ثابت فرض کرده‌اند.

داستان به این برمی‌گردد که حل مسیر حرکت تعداد زیادی از اجسام نسبت به همدیگر عملا ما را به یک مساله دشوار فیزیکی که تنها حل عددی و تقریبی برای آن وجود دارد می‌رساند و در آن صورت اعمال مدل‌های تقریبی موجود برای این بازی عملا به دردسری بزرگ بدل می‌شد.

از همه اینها گذشته اگر به دید یک بازی که می‌تواند درک علمی مناسبی را به ما بدهد به این بازی نگاه کنید با بازی سرگرم‌کننده و آموزنده بسیار هیجان‌انگیزی مواجه هستید، اما اگر می‌خواهید از جزییات رفتار اشیا در میدان‌های گرانشی سر در بیاورید قطعا باید سری به کتاب‌های فیزیکی بزنید و به آنچه در بازی سرگرمی‌کننده‌تان اتفاق می‌افتد، اعتماد نکنید.

اصول علمی حاکم بر پرندگان خشمگین

اصول بازی اساسا تفاوت جدی با گوریلای قدیمی ندارد فقط این بار معادلات مسیر حرکت دقیق‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند. در نسخه‌های پیشین (غیر از نسخه فضا) پرنده‌ها براساس زاویه پرتاب و کشش اولیه و فیزیک خاص، هر یک معادله مسیرشان را دنبال می‌کنند.

به تدریج پارامترهای دیگری مثل رفتارهای خاص این پرنده‌های عصبانی و همچنین واکنش سازه‌های خوک‌ها در مقابل برخوردها هم به داستان اضافه شد. در این بازی شاید گاهی لازم باشد سنگ کوچکی در سطح شیبداری را هدف قرار دهید تا آواری بر سر خوک‌ها خراب شود.

اما اصول اصلی قوانین فیزیک مکانیک حاکم بر حرکت در صفحه دوبعدی است، اما زمانی که طراحان این بازی در همکاری با ناسا تصمیم گرفتند این پرنده‌های خشمگین را به فضا – جایی که خبری از گرانش عادی روی زمین نیست – ببرند داستان کمی هیجان‌انگیزتر شد.

در ویدئویی که پیش از انتشار این بازی در اواخر اسفند ۱۳۹۰ منتشر شد، یک فضانورد به نام دان‌پوتیت روی عرشه ایستگاه بین‌المللی فضایی آزمایشی ترتیب داد تا نحوه عملکرد این پرنده‌های خشمگین را در شرایط میکروگرانشی حاکم بر ایستگاه به نمایش بگذارد.

 او از یک بادکنک سبز برای نمایش خوک هدف استفاده کرد و عروسک پرنده خشمگین قرمز رنگ بازی نیز برای نشان دادن نحوه رفتار پرندگان خشمگین در فضا به کار گرفته شد.

دان پوتیت در این نمایش به توضیح تفاوت حرکت در شرایط موجود روی زمین و در شرایط ریز گرانشی می‌پردازد و وعده بازی پرندگان خشمگین در فضا را می‌دهد.

کمپانی تولیدکننده بازی پرندگان خشمگین و ناسا هردو و پیش از انتشار بازی در سوم فروردین اعلام کرده‌اند این بازی بار آموزشی بالایی دارد و می‌تواند به دانش‌آموزان در درک حرکت در فضای ماوراء جو که فاقد گرانش است، کمک کند.

ناسا پیش از این هم در طرح‌های فراوانی برای ترویج دانش فضایی و علوم مربوط به آن مشارکت داشته است. اما آیا این نسخه جدید بازی پرندگان خشمگین را می‌توان آن گونه که برخی از تبلیغات این پرندگان خشمگین در فضا(انگری بردز)بازی ادعا می‌کند یک پکیج آموزشی و علمی دقیق قلمداد کرد؟



تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : fire

 کمپانی روویو، سازنده بازی های محبوب انگری بردز ، دیروز زمان ارائه نسخه جدید این بازی را اعلام کرد. نسخه جدید این بازی Angry BirdsHeikki نام دارد و نکته بسیار عجیب این است که شرکت روویو این بازی را تنها تحت وب ارائه خواهد کرد و خبری از نسخه های آی او اس و اندروید نخواهد بود.

نسخه های قبلی این بازی، در کنار نسخه موبایل، در بین اپلیکیشن های مرورگر گوگل کروم وفیسبوک نیز دیده می‌شدند، اما Heikki اولین نسخه ای خواهد بود که ورژن موبایل نخواهد داشت.

در مورد نام این بازی هم این نکته را بدانید که از اسم Heikki Kovalainein گرفته شده است . این فرد یکی از رانندگان مسابقات Formula 1 است و Rovio یکی از حامیان وی محسوب می‌شود. هِیکی در مسابقات خود کلاه هایی با نماد انگری بردز بر سر می‌کند که برخی از آنها را می‌توانید در فروشگاه وسایل جانبی انگری بردز مشاهده کنید.

این بازی ۱ ماه دیگر و در تاریخ ۲۹ خرداد عرضه خواهد شد، که تا آن زمان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت آن مراجعه کنید. آن طور که از شواهد امر پیدا است این بازی مراحل جدید را با حال و هوای مسابقات ماشین رانی در بر خواهد داشت.

نسخه جدید انگری بردز تنها تحت وب عرضه خواهد شد


 مدیر انستیتو بازی سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای: بچه ها بهتر است به Casual Game فکر کنند نه بازی های پیچیده ! – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز 

به عنوان مثال حتی بازی انگری بردز که تا این حد محبوب است جزو گروه بازهای غیر جدی یا Casual Game قرار دارند. طراحی بازی فرایند پیچیده ای است که شروع ان آسان اما بستنش بسیار دشوار است.  شما هرگز در شروع کار نمی دانید که ادامه پروژه چه چیزهایی را پیش رویتان قرار می دهد، در صورتی که این تصور عموما وجود ندارد.  به همین خاطر طراحی گیم ، یک کار گروهی بسیار پیچیده است .پروژه های بازی بسیار بزرگ مثل بتلفیلد ، افراد زیادی را درگیر می کند. تا حدی که می توان گفت حتی صنعت گیم از همه هنر صنعت های دیگر مثل سینما و تئاتر ،به کار گروهی قوی و پیچیده تری نیاز دارد. که البته ما به لحاظ کار گروهی در ایران خیلی ضعف داریم. یکی از درس هایی که انستیتو در لیست دروس خود قرار داده کار گروهی است.

 

۵۶۵۰۱



تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : fire



پرندگان خشمگین تا ماه آینده به جنگ ستارگان می‌روند

به گزارش خبرنگار فناوری باشگاه خبرنگاران به نقل از money cnn توسعه دهنده بازی اظهار کرد :تا هشتم نوامبر این بازی پرطرفدار به بازار عرضه می شود.
پرندگان و خوک های شناخته شده در بازی پرندگان خشمگین در قالب شخصیت های جنگ ستارگان ظاهر می شوند علاوه بر این به زودی اسباب بازی ها و پوشاک جنگ ستارگان پرندگان خشمگین تولید می شود.

rivio مدیر ارشد بازاریابی در مورد پنجمین سری پرندگان خشمگین اظهار کرد: نیروها در این بازی جدید بسیار قدرتمند ظاهر خواهند شد این بهترین بخش بازی انگری برد است که تا به حال در کهکشان داشته ایم./ع۲




تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : fire

 خوک‌ های خبیث بالاخره به بازار آمدند – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز 

بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که بازی «خوک‌های خبیث» هم سبکی مشابه با انگری بردز داشته باشد و با پرتاب کردن خوک ها به سمت پرندگان، مراحل به پایان رسند. اما خیلی از ما فراموش کرده بودیم که خوک‌ها نمی‌توانند پرواز کنند!

نارنجی: حدود یک ماه پیش خبر از انتشار بازی جدید Rovio دادیم و اکنون این بازی به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفته است. خوک های دوست داشتنی سری بازی های انگری بردز این بار در نقش اول ظاهر شده اند و می‌خواهند مجددا تخم پرندگان را بدزدند و این شما هستید که باید آن‌ها را در این راه، هدایت نمایید.
سرانجام خوک‌های خبیث عرضه شد: همیشه پای یک تخم مرغ در میان است

شاید بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که بازی «خوک‌های خبیث» هم سبکی مشابه با انگری بردز داشته باشد و با پرتاب کردن خوک ها به سمت پرندگان، مراحل به پایان رسند. اما خیلی از ما فراموش کرده بودیم که خوک‌ها نمی‌توانند پرواز کنند! پس چگونه قرار است به سراغ تخم مرغ ها برویم؟

سرانجام خوک‌های خبیث عرضه شد: همیشه پای یک تخم مرغ در میان است

شما در این بازی باید با وسایلی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، ماشین هایی را برای حمل و نقل خوک‌ها طراحی کنید. این قسمت بازی به شدت سرگرم کننده است چرا که ابزارهای بسیار متنوعی برای ماشین سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای مثال می‌توانید به ماشین خود بادکنک ببندید تا آن را به پرواز در بیاورید یا به کمک یک موتور آتشین، با سرعت از روی دره ها بپرید. به نوعی می‌شود «خوک‌های خبیث» را ترکیبی از دو بازی «پرندگان خشمگین» و « الکس فوق‌العاده » دانست. در این نسخه از بازی بیش از ۶۰ مرحله طراحی شده است که در صورت پشت سر گذاشتن همه آن ها با سه ستاره، ۳۰ مرحله بازی پازلی جدید نیز برای شما گشوده خواهد شد.

سرانجام خوک‌های خبیث عرضه شد: همیشه پای یک تخم مرغ در میان است

اگر شما هم مثل من برای این بازی فوق‌العاده و شخصیت های دوست داشتنی اش هیجان زده هستید، بیش از این صبر نکنید و هرچه سریع تر جدید ترین محصول کمپانی Rovio را دریافت کنید.

قیمت : رایگان برای اندروید – ۰.۹۹ دلار برای آی‌او‌اس – ۴.۹۹ دلار برای مک

سرانجام خوک‌های خبیث عرضه شد: همیشه پای یک تخم مرغ در میان است
 


تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : fire

 افتتاح پارک موضوعی انگری بردز در انگلستان – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز 

به گزارش خبرآنلاین ، این پارک در شهر سانداون انگلستان افتتاح شده و انتظار می رود سالانه بیش از دو میلیون بازدید کننده داشته باشد.

این بازی در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه دارد و سبب شده تا ارزش شرکت رویو به حدود ۹ میلیارد دلار برسد. شرکت رویو قصد دارد بزرگترین پارک موضوعی انگری بردز را در چین در سال آینده افتتاح کند .

 


تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : fire

 تب بازی پرندگان خشمگین هنوز داغ است – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز 

ممتازنیوز:

تب بازی پرندگان خشمگین هنوز داغ است

به نظر میرسد دیگر برای همه کاملا روشن و واضح است که مردم تنها عاشق بازی پرندگان خشمگین یا انگری بردز نیستند بلکه زمان بازی کردن غرق آن میشوند. براساسآمار و اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است ۲۶۳ میلیون نفر در ماه دسامبر گذشته به صورت فعال مشغول بازی کردن پرندگاه خشمگین بوده اند.

سری بازیهای انگری بردر همانطور که قبلا هم به آن اشاره کرده ایم در روز کریسمس ۸ میلیون بار و در هفته ای که به سال نو میلادی ختم می شود مجموعا ۳۰ میلیون بار دانلود شده است که در مقایسه با تعداد ۲۰۰ میلیون نفر در دسامبر ۲۰۱۱ شاهد رشدی ۳۰% میباشیم و یا اطمینان میتوان اعلام کرد که تب بازی انگری بردز هنوز وجود دارد.

 


تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : fire

 شرکت Rovio به‌عنوان سازنده سری بازی‌های Angry Birds به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ها در تولید بازی‌های مبتنی بر پلتفرم‌های موبایل شناخته می‌شود. این شرکت که چندی پیش با ارائه نسخه فضایی بازی انگری بردز توانست رکورد ۱۰ میلیون دانلود را ظرف ۳ روز بشکند، حالا با رد پیشنهادی ۲.۲۵ میلیارد دلاری از طرف Zynga، به مسیر گذشته خود ادامه می‌دهد.

 

 

 

Zynga که به‌عنوان مطرح‌ترین شرکت در زمینه ساخت بازی‌های اجتماعی شناخته می‌شود، ماه گذشته شرکت بازی‌ساز OMGPop که بازی معروف Draw Something را تولید کرده بود، به قیمت ۱۸۰ میلیون دلار خرید. همچنین طی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با پرداخت بیش از ۱۴۷ میلیون دلار، ۲۲ شرکت مختلف به جمع شرکت‌های خریداری شده توسط Zynga اضافه شدند.

 

موفقیت شرکت Rovio در تولید بازی Angry Birds و شهرت جهانی کاراکترهای این بازی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که به‌تازگی روی این مجموعه صورت گرفته است، همچنان رویه ایده‌آل تصاحب بازار بازی‌های تحت موبایل را باز گذاشته است.

 

هر چند که پیشنهاد عجیب Zynga از طرف این شرکت بی پاسخ مانده است، اما با توجه اتفاقات رخ داده در دنیای استارت‌آپ‌های موفق، هر لحظه می‌تواند شاهد خبری درباره خرید شرکت‌های کوچک‌تر از طرف غول‌های موجود در بازار بود.

 



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
  • تلفن کوتاه
  • گارفیلد